arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۱۴ دی ۱۳۹۷

حمله سایبری گسترده علیه سیاستمداران آلمان / ژرمن ها در محاصره هکرها  / از افشای اطلاعات بانکی تا انتشار شماره های تماس

یک گروه هکری در جریان حمله ای سایبری و گسترده موفق شده اند اطلاعات شخصی صدها سیاستمدار سرشناس آلمان را افشا کنند. اطلاعاتی که می توانند برای این سیاتمداران مخاطراتی جدی ایجاد کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

یک گروه هکری در جریان حمله ای سایبری و گسترده موفق شده اند اطلاعات شخصی صدها سیاستمدار سرشناس آلمان را افشا کنند. اطلاعاتی که می توانند برای این سیاتمداران مخاطراتی جدی ایجاد کنند.

به گزارش سرویس ای تی و فناوری انتخاب، اگرچه حملات هکرها به شخصیت های سیاسی چندان عجیب و غیرمنتظره نیست اما حمله اخیر از دو جهت حائز اهمیت بسزایی است. از یک سو این گروه هکری اطلاعات شخصی، مثل مسائل مالی و بانکی و البته شماره های خصوصی سیاستمداران را افشا کرده اند. از سوی دیگر هنوز ساعاتی از این حمله نگذشته که گمانی زنی های متعدد در مورد پشت پرده احتمالا سیاسی این حمله هکری داغ شده است.

هکرها  با انتشار این اطلاعات در توییتر به سرعت به صدر خبرهای روز رسیده اند. این اطلاعات ترکیبی از داده های شخصی، خانوادگی و البته مالی و سیاسی است. در بین این اطلاعات حتی کپی های مدارک شناسایی سیاستمداران نیز وجود دارد.

اما شاید برایتان سوال باشد چرا باید این حمله هکری نوعی حمله آزاد در نظر گرفته نشود و از دید برخی، به عنوان حمله ای جهت دار در نظر گرفته شود. پاسخ این است که اغلب سیاستمدارانی که مورد حمله واقع شده اند و اطلاعاتشان افشا شده به احزابی غیر از حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» تعلق دارند.

ناگفته پیداست که اغلب منتقدان این حزب از ساعاتی پیش پیکان انتقادات خود را به سمت این حزب نشانه رفته اند، اما پرسش جدی تر این است که آیا واقعا این گروه تا این حد رو بازی می کنند که چنین حرکتی را علیه رقبا ترتیب دهند؟ از سوی دیگر اگر چنین فرضیه ای صحت داشته باشد، آیا نباید نگران آینده سیاست و آمیخته شدن آن با تهدیدهای سایبری در آلمان و سایر نقاط جهان باشیم؟

تا این لحظه هیچ گزارشی از هویت هکرها و انگیزه آنها از انتشار اطلاعات شخصی سیاستمداران آلمانی منتشر نشده است.سخنگوی فراکسیون حزب چپگرای «دای لینکه» نیزدر واکنش به این ماجرا به سرعت در پارلمان آلمان اعلام کرد که سیاستمداران این حزب قربانی نفوذ اینترنتی اخیر بوده اند.

نظرات بینندگان